Mnoho dívek a žen cítí mimořádný tlak módního průmyslu a médií na to, aby byly extrémně vyhublé. Tvrdí, že módní průmysl a média vytvářejí nedosažitelný ideál krásy.
Vyplývá to i z průzkumu institutu Girl Scout Research Institute zabývajícím se zdravým vývojem dospívajících dívek. Mnoho dívek a žen kvůli své postavě opakovaně hladoví. Mnoho z nich se po jídle nutí do zvracení a část má diagnostikovanou poruchu přijímání potravy. Mnoho dívek a žen tvrdí, že by si spíše koupili oblečení, které by předtím viděli na modelkách s reálnými proporcemi než na vyhublých modelkách. Současně je pro ně móda opravdu důležitá.
Nedosažitelný ideál krásy
Módní průmysl má silný vliv na dívky a ženy. Ovlivňuje způsob, jakým se dívají na své tělo. Už dospívající dívky dostávají návody na to, jak mají vypadat od modelek, které vidí v módních magazínech a v televizi. Chtějí se jim vyrovnat, když se na sebe podívají do zrcadla. Ženy tvrdí, že by se raději dívali na přirozené fotografie než na digitálně upravené. Velký vliv na to, jak dívky vnímají své tělo, mají celebrity, modelky, ale i jejich vrstevníci, přátelé a rodiče.
Ženy ztrácejí empatii
Ženy, které jsou od přírody citlivější a mají větší porozumění pro druhé, se v poslední době na pracovišti stávají chladnějšími a racionálnějšími. Ženy se podle závěrů studie výzkumného ústavu COFIMP přizpůsobují mužům a ztrácí citlivost a srdečnost. Ženy se stále více podobají mužům a naopak. Ztratili své osobité vlastnosti a jejich chování se stává uniformním. Výsledkem jsou horší vztahy v zaměstnání, lidé jsou uzavření do sebe, mají větší pocit únavy a izolace, bez profesionálních i osobních plánů.
Jak probíhal průzkum
Vědci zkoumali v průběhu let 2001 až 2009 celkem 1 200 lidí, z toho 660 mužů a 540 žen, v průměrném věku 39 let. Testovali u nich celkem 5 faktorů, které tvoří kostru emoční inteligence. Jde o empatii, emoční zralost, citlivost, upřímnost a materializaci citů. U žen byl během studie zaznamenán pokles na úrovni empatie, citlivosti a upřímnosti. Během deseti let citlivost těchto žen poklesla ze 7 bodů na 1,3 bodu, upřímnost z 8,1 do konce do mínusu na – 0,7 bodu.
A jak dopadli muži?
Naopak citlivost mužů vzrostla z 0,7 na 5,7 bodu. Naopak jejich upřímnost poklesla z 0,7 do mínusu na – 3,3 bodu. Tohle nepotěší ani ženy ani muže. Výzkum také současně prokázal slabou emoční inteligenci manažerů, a to bez rozdílu toho, zda jsou to muži nebo ženy. Tak jak muži postrádají něžnost a city u žen, ženy prahnou po solných pažích mužů, které je ochrání. Po mužích, kteří drží sliby a umí konat. Výzkum a jeho závěr je velmi znepokojivý. Žena má být ženou a muž mužem.